امام جمعه ابرکوه:به هوش باشید که استان دارالعباده یزد، در معرض تهدید اخلاقی قرار گرفته است.

ابرکوه رحیم میرعظیم سرپرستی یزد فردا:امام جمعه ابرکوه در نماز جمعه این هفته ، ضمن دعوت مردم به تقوا و خداترسی ، در خصوص بیان مصادیق گناهان کبیره به موضوع ایمنی از مکر الهی پرداخت وگفت : کسی که ترس از گناه و عقوبت الهی ندارد از امهال الهی غافلانه بهره برداری می کند و سرنوشت خود را برای عذاب اخروی و عقوبت ابدی رقم می زند و خود را از مکر خداوندی ایمن می داند و این طبق روایات رسیده از امام صادق(ع) و امام رضا (ع) و امام جواد(ع) گناهی بزرگ است و آیات 97 تا 99 از سوره 7 نیز بیان شده است.
حجت الاسلام حسینی افزود: طبیعت بشر ، پرده دری و سرکشی و طغیان است مگر اینکه با آموزه دین نفس سرکش را مهار کند، اما سنت خداوندی بر اساس اِمهال بشر بر اساس قاعده لطف است ، تا شاید ضمیر خفته اش بیدار شده و به خود آید،اما برای انسانهای شیطان زده ، این لطف به صورت مکر خدا میشود که آنان نه فقط به عنوان فرصت از آن بهره نمی گیرند، بلکه با غفلت از حق زاویه می گیرند و خدا فقط با مکاران از در مکر وارد می شود.
خطیب جمعه ابرکوه استدراج را نیز از موارد مکر الهی خواند و با استشهاد به روایتی از امام صادق (ع) گفت : بنده گنه گار را مهلت توبه می دهند و نعمت تازه عطا می کنند، اما این نعمت او را از استغفار باز می دارد و این استدراج ،عاقبتی تلخ برای بعضی خواهد داشت.
وی راهکار نجات از مکر و استدراج را، احساس قصور و تقصیر انسان به پیشگاه الهی بیان کرد و گفت : همواره سعی کنید کاه گناه را کوهی ببنید و کوه ثواب را کاهی .
حجه الاسلام والمسلمین حسینی ، با اشاره به اینکه در آستان ماه مبارک رمضان قرار داریم، این ماه الهی را ماه رحمت و برکت خواند که طبق حدیث شریف نبوی، مردم در این ماه میهمان خدا هستند،درهای رحمت به رویشان گشوده ودرهای عذاب بسته شده و شیاطین به غل و زنجیر کشیده شده اند و به همین دلیل در این ماه، اقبال عمومی به مساجد ، جلسات وعظ و خطابه و قرآن و نیایش به صورتی چشمگیر مضاعف می گردد.
امام جمعه ابرکوه در این خصوص افزود : نور معرفت الهی را با سیری و خوشگذرانی و رفاه طلبی ، نمیتوان نصیب خود کرد وضیافه الهی به ریاضت نفس و دنیاگریزی است.
ناطق در خطبه دوم، یاد و خاطره همیشه زنده شهید آیت الله شیخ فضل الله نوری را گرامی داشت و در زمینه رد حکومت مشروطه مطلوبه انگلیس و ضرورت برپائی حکومت مشروطه مشروعه، که ندای این شهید بزرگ بود به تفصیل سخن گفت. حسینی افزود: مرحوم شیخ شهید، قربانی تز اسلام منهای روحانیت شد و از همین رو حضرت امام (ره) نیز بر این مبنای غلط بعض روشنفکر نمایان که هنوز هم در این خصوص قلم فرسانی می کنند فرمودند : اسلام منهای روحانیت یعنی لااسلام.... اینها می خواهند روحانیت را از صحنه بیرون کنند و کشور شما را تسلیم کنند والا با چهار زرع چلواری کسی مخالفت نمی کند.
امام جمعه ابرکوه ، تدبیر رهبری در تشکیل هیئت حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه گانه را ستود و گفت : طبق بند 7 از اصل 110 قانون اساسی، این تصمیم از اختیارات رهبری است .
وی نتیجه عملی این تصمیم را، حل اختلاف سلایق به ویژه بین قوای مجریه و دیگر دستگاهها و مایه آرامش خاطر مردم توصیف کرد.
وی همچنین تساهل مسئولین در برخورد با سودجویانی که هرساله در آستانه ماه مبارک رمضان ایجاد تورم کاذب می کنند را غیر قابل قبول خواند و گفت : این سودجوئی ها، نفس مردم را به شماره می اندازد و معیشتشان را هدف قرار می دهد.
خطیب جمعه ابرکوه همچنین ضرورت هوشیاری بیشتر مسئولین امنیتی در قبال حرکتهای وقیحانه مجالس رقص توسط زرتشتیان یا دیگران را یاد آور شد و گفت : به هوش باشید که استان دارالعباده یزد، در معرض تهدید اخلاقی قرار گرفته است.
وی همچنین انتخاب و انتصاب آیت ا... ناصری را به امامت جمعه یزد و نمایندگی ولی فقیه در استان تبریک گفت و در خصوص مواضع و توصیه های راهگشای مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا در سفر به هرمزگان و دیدار با دریادلان نیروی دریائی ارتش و سپاه به تفصیل سخن گفت .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا